1. SCOP
Crearea cadrului general pentru proiectarea, documentarea, implementarea, mentinerea si imbunatatirea sistemului de management CertRom in vederea indeplinirii obiectivelor strategice privind calitatea serviciilor de audit si certificare prestate pentru clienti.
2. DOMENIU DE APLICARE
Prevederile prezentei politici se aplica in cadrul CertRom de catre:
- managementul de la cel mai inalt nivel al CertRom in stabilirea obiectivelor strategice pentru fiecare proces desfasurat in cadrul sistemului de management;
- responsabilii de procese in vedere proiectarii proceselor aflate in responsabilitate astfel incat sa asigure indeplinirea obiectivelor strategice stabilite;
- fiecare persoana aflata sub controlul CertRom in scopul imbunatatirii performantelor proprii privind realizarea activitatilor repartizate in cadrul sistemului de management.
3. POLITICA
Prin documentarea, implementarea si mentine un sistem general de management conform SR EN ISO/CEI 17021-1:2015 – «Evaluarea conformitatii. Cerinte pentru organisme care efectueaza audit si certificare ale sistemelor de management. Partea 1: Cerinte.», CertRom urmareste sa demonstreze si sa furnizeze încredere tuturor partilor interesate in certificare (clienti certificati, clienti ai clientilor certificati, organism de acreditare, autoritati guvernamentale, organizatii neguvernamentale, consumatori si alti membri ai societatii civile) ca serviciile de audit si certificare prestate satisfac cerintele specificate.
Baza cerintelor specifice de performanta a sistemului de management aplicat de CertRom in cadrul programelor de audit pentru certificarea sistemelor de management ale clientilor este reprezentata de aplicarea urmatoarelor principii:
- impartialitate in asigurarea de servicii de certificare pentru toti solicitantii care doresc sa-si certifice sistemul de management, care sa asigure increderea acestora ca procesul nu este influentat de alte interese sau de alte parti;
- competenta intregului personalul aflat sub controlul sau (angajat si colaborator) implicat in managementul si realizarea auditurilor si certificarii precum si utilizarea acestuia numai pentru acele activităţi pentru care aceştia şi-au demonstrat competenţa;
- responsabilitate in aplicarea procedurilor de audit si decizie privind certificarea sistemelor de management ale clientilor;
- deschidere privind informatiile referitoare la procedurile sale, procesele de audit si de certificare, statutul certificarii oricarui client;
- asigurarea confidentialitatii cu privire la informatiile pe care le primeste pentru evaluare in mod adecvat a conformitatii cu cerintele de certificare;
- tratarea reclamatiilor si apelurilor intr-un mod adecvat, prin depunerea unui efort rezonabil pentru a fi rezolvate in timp util si in mod corect, diminuand erorile, omisiunile sau conduita inadecvata;
- aplicarea unui management al riscului implementat prin intermediul unui plan de management al riscului la toate nivelurile și funcțiile relevante din cadrul organismului de certificare organizației, ca parte a practicilor și a proceselor acestuia.
4. OBIECTIVE
Obiectivele strategice ale politicii in domeniul calitatii serviciilor de audit si certificare stabilite de managementul de la cel mai inalt nivel al CertRom sunt :
- obtinerea si mentinerea acreditarii pentru certificarea sistemelor de management;
- cresterea increderii clientilor in calitatea serviciilor de audit si certificare a sistemelor de management;
- dezvoltarea continua a competentei personalului aflat sub controlul sau si constientizarea importantei acestuia în asigurarea calitatii serviciilor;
- imbunatatirea continua a activitatilor de audit si certificare a sistemelor de management;
- dezvoltarea metodelor de promovare a serviciilor de certificare prestate de CertRom;
- consolidarea pozitiei pe piata ca organism de certificare a sistemelor de management;
- dezvoltarea portofoliului de clienti.
5. ANGAJAMENT
In calitate de Director General al CERTROM S.R.L. cer intregului personal sa actioneze pentru respectarea acestor principii in vederea dezvoltarii si implementarii sistemului de management al calitatii serviciilor de audit si certificare, precum si pentru imbunatatirea continua a eficacitatii acestuia pentru prestarea unor servicii la cele mai inalte performanțe.
Pentru realizarea politicii declarate si a obiectivelor stabilite ma angajez:
- sa comunic in cadrul organizatiei importanta respectarii principiilor care asigura furnizarea increderii in serviciile de audit si certificare prestate pentru clienti si sa asigur aplicarea acestora in toate activitatile desfasurate;
- sa analizez periodic prezenta politica astfel incat sa asigur adecvarea ei continuă;
- sa asigur stabilirea de obiective anuale ale calitatii serviciilor de audit si certificare care sa permita indeplinirea obiectivelor strategice ale organizatiei;
- sa aloc toate resursele necesare pentru mentinerea si imbunatatirea performantelor sistemului de management implementat, precum si pentru indeplinirea obiectivelor declarate.
Director General
DINU Laurențiu-Mihai
- PO-01 Politica privind impartialitatea
- PO-02 Politica privind administrarea marcii de certificare CertRom
- PO-03 Politica privind suspendarea, restrangerea si retragerea certificarii SM
- PO-04 Politica privind pastrarea inregistrarilor
- PO-05 Politica privind gestionarea evenimentelor sau circumstantelor extraordinare
- PO-06 Politica privind responsabilitatea si autoritatea deciziie de certificare
- PO-07 Politica privind competenta personalului
- PO-08 Politica privind asigurarea accesului la informatii
- PO-09 Politica privind confidentialitatea
- PO-10 Politica privind tratarea apelurilor si reclamatiilor